اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۲۶۸۷۵

آبدارچی بازنشسته فدراسیون هم مقابل وزارت ورزش بود!

آبدارچی بازنشسته فدراسیون هم مقابل وزارت ورزش بود!
رئیس فدراسیون ژیمناستیک، گفت: در تجمع امروز مقابل وزارت ورزش تعدادی به عنوان سیاهی لشکر حضور داشتند که هیچ کسی آنها را نمی شناسد.
۱۹:۴۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۶
وانانیوز|
زهرا اینچه درگاهی در گفت‌وگویی، در واکنش به تجمع کارمندان سابق و پیشکسوتان این رشته در مقابل وزارت ورزش و جوانان، اظهار داشت: من مطلع شدم که امروز تجمعی از سوی برخی از کارمندان سابق فدراسیون و عده‌ای افراد ناشناس که عضو خانواده ژیمناستیک نیستند در مقابل وزارت ورزش صورت گرفته است. واقعیت این است که از ابتدای فعالیت من در فدراسیون ژیمناستیک قرارداد تعدادی از کارمندان فدراسیون به پایان رسید و پس از بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، متوجه شدیم کارایی چندانی در فدراسیون نداشتند و یا اینکه وظایفی بود که قابل ادغام با برخی پرسنل فعال دیگر بوده که آنها می‌توانستند کارهای ما را انجام دهند و به همین دلیل قرارداد عده‌ای تمدید نشد،‌ تعداد این نفرات هم 16 نفر بود.

وی در پاسخ به این سوال که پس در واقع همین 16 نفر امروز در مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع کرده‌ بودند؟، گفت: دقیقا تعداد آنها را نمی‌دانم و تنها برخی از تصاویر را تجمع امروز را دیده‌ام. پرسنل در زمانی که بنده به این فدراسیون آمدم، 22 نفر بودند که 16 نفر آنها رفتند و باقی نفرات ماندند. در طول آن زمان من اشاره کردم 16 نفر نرفته‌اند که 16 نفر جایگزین شوند. ما سبک‌سازی انجام دادیم و طبیعتا اگر فعالیت‌های ما گسترش پیدا کند و نیاز داشته باشیم در طول زمان ممکن است پرسنلی را جذب کنیم. کما اینکه ما یک نفر را برای مدیریت آکادمی پس از پایان تکمیل شدن آکادمی به پرسنل اضافه کردیم اما اینطور نیست که یکسری‌ها بروند و یکسری‌ دیگر جایگزین آنها شوند.

وی در ادامه افزود: اعتراضی که امروز شده برای من جالب توجه است به خاطر اینکه از روز اول با این افراد ما خداحافظی کردیم، صراحتا با آنها جلسه گذاشتیم و در رسانه‌ها نیز گفتیم برای مطالبات و سنواتشان که ما باید به آنها بدهیم، آماده هستیم. متاسفانه این نفرات راهی را انتخاب کردند که به جای مراجعه به فدراسیون و دریافت چک تسویه حساب از مجاری شکایت و های و هوی کردن پیش رفتند. حضور برخی از چهره‌ها برای من در این تجمع جالب بود.

درگاهی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: آقای آبدارچی را دیدم در این جمع که آبدارچی قدیم فدراسیون بود و در فدراسیون گذشته به دلیل بازنشستگی با او خداحافظی شد حالا اینکه سوال او در مورد مدیریت فدراسیون چه چیزی است و یا اینکه چه کاری باید بکنیم یا پیشکسوت ژیمناستیک هستند بماند. من خانمی را دیدم که کارمند فدراسیون بودند و در زمان مدیریت قبل به دلیل برخی تخلفات بزرگی که کرده بودند، از فدراسیون کنار گذاشته شده بودند. بله ایشان درخواست بازگشت به فدراسیون را داشتند که طبیعتا با آن برنامه سبک‌سازی و پرونده‌ای که او به لحاظ کاری داشت و مملو از تخلفات بود، طبیعتا قابل جذب نبودند و او امروز جزو معترضان خانواده ژیمناستیک بود.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: خانمی که از آمادگی جسمانی به ژیمناستیک آمده و کارت مربیگری و داوری گرفته، بسیار برای ما مطلوب است که این نیرو جذب ژیمناستیک شود، اما او هیچ وقت نمی‌تواند ادعای پیشکسوتی و قهرمانی ژیمناستیک را داشته باشد و دایه‌ای را سر بدهد که در حق قهرمانی او و پیشکسوتی او کوتاهی شده است. جالب است آقای بازنشسته‌ای را دیدم که در فدراسیون قبلی باز هم به دلیل بازنشستگی، سن و آن مراحل قانونی و منع بکارگیری بازنشسته‌ها قطع همکاری شده، امروز در این تجمع حضور داشت. حقیقتا سوال این تجمع را متوجه نشدم. چند نفر از خانواده ژیمناستیک و نایب رئیس بانوان که نزدیک به 70 سال سن دارد نیز در این تجمع حضور داشتند. او اولین بانویی بود که در المپیک حضور داشت؛ البته سفر را رفت، اما در مسابقات شرکت نکردند اما او نیز برای ما محترم است. طبیعتا وقتی یک فدراسیون تغییر می‌کند و جوان‌سازی در کادر می‌خواهد صورت بگیرد، نه جوان‌سازی بی‌تجربگی و خامی؛ اینکه طبیعتا ممکن است یک نیرویی با انرژی بیشتری بتواند طیف وسیعی اعتراضات را به دلیل کم کاری که در بخش بانوان صورت گرفته بود را مهار و کنترل کند. با او فقط در بخش نایب‌ رئیسی خداحافظی کردیم و از او خواستیم به عنوان مشاور و همراه فدراسیون در کنار فدراسیون باشد. متاسفانه فکر می‌کنم شاید این پیشنهادات مطلوب این افراد نبوده و نکته جالب اینکه تعداد زیادی از چهره‌ها بودند که نه من و نه هیچ کس از اهالی خانواده ژیمناستیک آنها را نمی‌شناسیم. خوب بود آنها نیز خود را به عنوان سیاهی لشکر زحمت کشیده‌اند، خود را معرفی کنند شاید جزو علاقمندان آینده ژیمناستیک باشند.

وی در پاسخ به این سوال که بخشی از معترضین مدعی بودند پس از اینکه فدراسیون با ما قطع همکاری کرد، رئیس فدراسیون اقوام خود را جذب کرد آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، عنوان کرد: این موضوع صحت ندارد،‌اگر فردی را سراغ دارند که حتی یک نسبت درجه 3، 4 و 5 با من دارد را معرفی کنند و در تمام رسانه‌ها او را معرفی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از قطع همکاری با 16 نفر نیروی جدیدی جذب شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: 16 نفر رفتند و 8 نفر باقی ماندند. همچنین این 8 نفر کار می‌کنند و جایگزینی هم نبوده و هیچ کدام از اقوام من جایگزین نشدند. ما فقط زمانی که آکادمی انقلاب را افتتاح کردیم یک نفر به عنوان کارشناس مدیریت ورزشی در این زمینه جذب کردیم.

درگاهی در پاسخ به این سوال که برخی از معترضان مدعی بودند شما به وعده‌هایی که داده‌اید عمل نکردید، گفت: خوشبختانه من به این مجمع هیچگونه وعده‌ای ندادم. طبیعتا در انتخابات سعی کردم از هرگونه دادو ستدی اگر منظور این هست مبرا باشم و این باعث افتخار من است که رای که گرفتم. رای ناشی از اعتماد خانواده ژیمناستیک به مدیریت و شخصیت و حالا کسوتی بود که به عنوان یک قهرمان و فردی که 41 سال در ژیمناستیک حضور داشتم. امروز در واقع خواهش می‌کنم نظرها را در مورد ژیمناستیک را از هیات ها بپرسید. استان‌ها بپرسید و از دو اردوی جاری تیم ملی جوانان و بزرگسالان ما بپرسید که همین امروز شما می‌توانید راهی سالن شیرودی شوید و تیم ملی جوانان را که پس فردا راهی مسابقات بین‌المللی هنگ‌کنگ به عنوان دیدار تدارکاتی کسب سهمیه المپیک جوانان است ببینید و برنامه تمرینی و پیشرفتی آنها را ببینید. ژیمناستیک را از این منظر ببینید که در مسابقات اسلوونی اولین طلای 80 ساله تاریخ ژیمناستیک ایران را در بحث تیمی و 6 وسیله اسباب مردان توانستیم کسب کنیم. حجم مدال‌هایی که در 6 ماه اخیر که من در فدراسیون حضور داشتم و در مسابقات بین‌المللی کسب شده، بسیار قابل مقایسه است با 7 سال گذشته. از سال 2010 تا 2017 در تمام آن دوران 8 مدال بود و جدول مدال‌ها در حال حاضر فکر می‌کنم نزدیک به 20 مدال در مسابقات اسلوونی توانستیم کسب کنیم. در جام ستارگان و تویوتا کاپ کی‌خواه موفق شد نایب قهرمانی خرک حلقه را کسب کند و امیدوار هستیم جوانان تیم ملی کشورمان در مسابقات هنگ‌کنگ نتیجه خوبی را کسب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شما به دروغ مدعی شده‌اید که مدرک مربیگری و داوری بین‌المللی را دارید آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، عنوان کرد: به هر حال انکار و یا ادعای داشتن مدرکی همیشه مبتنی بر ارائه شواهد و مدارک است. زمانی که من کاندید فدراسیون ژیمناستیک بودم، تمام احکام قهرمانی 11 ساله خودم را (به صورت برگزیده از سال‌های مختلف) احکام مربیگری، دفترچه داوری بین‌المللی و احکام اجرایی و سمتی که داشتم را به تمام کشور و جامعه‌ای که قرار بود در مجمع حضور داشته باشم، ارسال کردم. بنابراین اگر دوست دارند بپذیرند و اگر دوست ندارند، متاسفانه حقیقت تلخی است که وجود دارد.

درگاهی در واکنش به این سوال که گویا معترضین مدعی بودند شما مطالبات آنها را گفته‌اید به صورت چک در دو یا سه مرحله پرداخت می‌کنید و آنها پول خود را نقد می‌خواستند، اظهار داشت: هر کسی که به فدراسیون آمده با او صبحت شده و برنامه‌ریزی برای دریافت مطالبات آنها شده و مثلا فردی که از کشتی به ژیمناستیک آمده بود و در بخش روابط عمومی کار می‌کرد و قلم می‌زد و در حال حاضر نیز با رسانه‌ها ارتباط خوبی دارد و در این جو و فضاسازی بسیار مشارکت می‌کند، تمام بدهی‌خود را از فدراسیون دریافت کرده است. تعدادی از این نفرات که مراجعه کرده‌اند حقوق خود را دریافت کرده‌اند و آنهایی که دریافت نکردند، افرادی هستند که هیچ مراجعه‌ای برای تسویه حساب به فدراسیون نداشتند. همین‌جا اعلام می‌کنم اگر مایل به تسویه حساب هستند به بخش مالی فدراسیون مراجعه کنند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به این سوال که فردا انتخابات کمیته ملی المپیک است و شما نیز در پست هیات اجرایی ثبت‌نام کرده‌اید آیا این اعتراضات به موضوع فردا ربطی دارد یا خیر، گفت: حقیقتا اینکه چرا امروز را انتخاب کرده‌ا‌ند برای من هم جای سوال دارد. من برای هیات اجرایی در کمیته ملی المپیک کاندید شدم و فردا رای‌گیری انجام می‌شود و ممکن است انتخاب شوم و ممکن است انتخاب نشوم. اما برای من جای سوال دارد که این جمع که سوال خاصی نداشتند و هیچ اتفاق جدید در ژیمناستیک رخ نداده و بارها در مورد مسائل صحبت کرده‌ا‌یم و توضیحات قانع کننده و قانونی را شنیده‌اند؛ شاید امروز دوست داشتند بنا به نزدیک بودن به انتخابات فردا یک تجمعی از خود نشان دهند.
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین